DADOSVICIADOS

eis do bols os primeiros rumores confirmados

Compartilhe

Ebizo

Re: eis do bols os primeiros rumores confirmados

Mensagem por Ebizo em Sab Jun 16, 2012 7:10 pm

LOL!!!!

hellboy

Mensagem por hellboy em Dom Jun 17, 2012 8:31 am

ahhahahahahahahahahah...................................

essa tá bem apanhada Very Happy

Convidad
    Convidado

Mensagem por Convidad em Ter Jun 19, 2012 4:07 pm

Possivel 6th edition RuleBook !!!

Encontrei ainda á pouco, ainda estou a ler o livro, mas até agora parece-me ser official:
    mediafire.com ?6xlr76eutaz69uh

hellboy

Mensagem por hellboy em Ter Jun 19, 2012 4:08 pm

cool deixa ver, obigadao Very Happy

hellboy

Mensagem por hellboy em Ter Jun 19, 2012 4:18 pm

ehhhhhhhhh....... tiagao nao é ...

ja tive a confirmar, esse é o tal pdf que foi desmentido.

muitos dos rumores que ja andam para aí confirmados desmente esses 2 pdf´s

Sad

caramba por breves momentos deste-me esperanças Smile eehhehehe

hellboy

Mensagem por hellboy em Qua Jun 20, 2012 7:55 am

FAAACCCKKKKK!!!!!!!!!

LADROES!!!! FDP´S DO CARA#$#######O GW DA MERD""#$$$$$$$$

voces ja viram os preços novos do productos da GW merdacast?

onte o pedro intet estava a falar connosoo e colocou os novos preços

PT""##A QUE OS FOD"""###"""%%&

LADROES!!!!

é da maneira que fico-me pelos Ba´s! de mim nao levam mais nada ....

Pro CARVALHO DOS SININHOS DE CIMA!!!

http://www.belloflostsouls.net/2012/06/breaking-6th-edition-prices-and-items.html

é entrar para chorar...e ver claro

hellboy

Mensagem por hellboy em Qua Jun 20, 2012 7:57 am

hellboy escreveu:FAAACCCKKKKK!!!!!!!!!

LADROES!!!! FDP´S DO CARA#$#######O GW DA MERD""#$$$$$$$$

voces ja viram os preços novos do productos da GW merdacast?

onte o pedro intet estava a falar connosoo e colocou os novos preços

PT""##A QUE OS FOD"""###"""%%&

LADROES!!!!

é da maneira que fico-me pelos Ba´s! de mim nao levam mais nada ....

Pro CARVALHO DOS SININHOS DE CIMA!!!

http://www.belloflostsouls.net/2012/06/breaking-6th-edition-prices-and-items.html

é entrar para chorar...e ver claro

o cascos é que tem razao! GAME OVER MAN.... GW YOU DIE!!!

hellboy

Mensagem por hellboy em Qua Jun 20, 2012 8:09 am

http://imgur.com/a/P1ePF

http://imgur.com/a/Fbh2R

agradeçam ao mestre sapo do Fog of war Very Happy

Convidad
    Convidado

Mensagem por Convidad em Qua Jun 20, 2012 8:59 am

tenho pena so ter reparado neste topico hoje.

Full of win Smile

Ebizo

Mensagem por Ebizo em Qua Jun 20, 2012 9:40 am

Mestre Pascoa, a mim pouco me importa os preços porque já completei os meus exércitos. Só mesmo se for estritamente necessário é que compro. Mais depressa faço outros exércitos de warmahordes ou de outro sistema. Very Happy

hellboy

Mensagem por hellboy em Qua Jun 20, 2012 9:44 am

Ebizo escreveu:Mestre Pascoa, a mim pouco me importa os preços porque já completei os meus exércitos.

para já...

e depois quando sair aquele modelo super cool que queres?

ou quando sair um novo army de X raça que estas a adorar?

eu tambem digo o mesmo que tu, mas nao deixo de dizer que uma parte de mim quer algo fresco e belo para jogar, daí que sempre fui FANATICO por modelos novos, e quando sei que vai sar novas Stuff de Chaos já sinto o bichinho dentro de mim a pedir para gastar dinheiro, mas com esses preços esquece.... nem que a vaca tusa...

ja vivi varios anos sem jogar 40k tambem posso voltar a viver

pior é que este imbecis ainda nao se aperceberam que finecast é uma merda e que a europa e america estao em crise...

sinceramente nao sei que foi o iluminado que pensou neste preços ... enfim......

Ebizo

Mensagem por Ebizo em Qua Jun 20, 2012 9:50 am

La está Pascoa, se não posso não compro. Ponto!

Gostava de fazer Tau como te disse, mas duvido que o faça. Especialmente com estes preços. O que não me impede procurar outros meios (ebays e afins). E mesmo assim só se for um negocio mto bom.

Saiu ou vai sair a caixa de fósforos voadora para os SM e gostava muito de a ter. Mas não vou comprar. Recuso-me. Very Happy

Prefiro apostar noutros sistemas. Smile

Convidad
    Convidado

Mensagem por Convidad em Qua Jun 20, 2012 9:53 am

infelizmente existe muito atrasado mental que prefere finecrap ao metal.

Convidad
    Convidado

Mensagem por Convidad em Qua Jun 20, 2012 9:54 am

Ebizo escreveu:
    Gostava de fazer Tau como te disse, mas duvido que o faça. Especialmente com estes preços. O que não me impede procurar outros meios (ebays e afins). E mesmo assim só se for um negocio mto bom.

tenho cerca de 3500 pontos de Tau que ja nao quero Smile

Ebizo

Mensagem por Ebizo em Qua Jun 20, 2012 10:03 am

Pois, mas o problm é mesmo monetário Wankel e também isto é pra já um projecto. Tambem quero esperar para ver o codex novo. Mas obrigado pela info. Very Happy

Convidad
    Convidado

Mensagem por Convidad em Qua Jun 20, 2012 10:06 am

neste momento estou acabar de pintar uma merda de necrons (ghostark) para o ebay. Depois disso ver se pinto rapido os Tau todos para tambem ir para o ebay.

ja nao me aptece ter 3 armies de 40kakas. fico com os eldar e nids... talvez.

Warmachine de momento chega, a serio adoro aquele jogo, simplesmente brutal Smile

Ebizo

Mensagem por Ebizo em Qua Jun 20, 2012 10:26 am

Eu acabei de receber os meus Retribution. afro

Em relação a 40k tenho só SM Crimson Fists. Ainda tao na sua grande maioria por pintar. Neutral

dark intet

Mensagem por dark intet em Qua Jun 20, 2012 11:49 am

no meu caso ja sei que se o drazhar for o da imagem do livro eu não vou resistir ( é a mini que eu mais gosto) mas vou chorar os 19 dollares (16 euros) que vou ter que dar. Sad Sad Sad Sad

Destrado

Mensagem por Destrado em Qua Jun 20, 2012 12:24 pm

Os novos preços... jasus, quando vi até fiquei tonto. Praticamente tudo subiu e não foram aumentos simpáticos... No espaço de quê? Um ano? Vi os Wolf Guard terminators irem de 25 para 35 euros sem razão aparente. O que vale é que ainda tenho miniaturas suficientes para pintar até a GW ir ao charco e eu comprar tudo o que quero em desconto... Para jogar 2a edição 40k Wink

Quero é saber o que vem na caixa grande... Mas acho que ainda falta um mês.

hellboy

Mensagem por hellboy em Dom Jun 24, 2012 5:58 pm

roubei isto ao mestre sapo do fog fo war

Sapo escreveu:Agora sim, coisas oficias:

via Hellas Heal
    I already read some of 6th rule book there were no % in using slot

Core System
    - Change to Pre-Measure like WHFB 8th Edition.
    - Force Organization Chart is still in use, no use of Percentage
    - Adding new FoC Slot called "Fortification" [0-1] / see below
    - Phases remains the same, Movement, Shooting, and then Assault
    - No Psychic Phase
    - No Initiative Phase

Movement Phase
    - Movement is pretty much the same. Infantry can move 6", Jump Infantry 12" and so on.

Shooting Phase
    - Rapid Fire weapons can now fire at target 24" away irregardless of moving or not. (or choose to fire twice at target 12" away)
    - Pistol is pretty much the same.
    - New Weapon type "Salvo" - firing at max. range & max. shots if not move, or 1/2 range and 1/2 shots if moving.
    - Heavy Weapon can now be fired on the move, but will be subjected to 'snap fire' rule.
    - "Snap Fire" allows certain weapon types to shoot even if moving, but with a BS of 1 (ie. 6 to hit)
    - Blast Weapons cannot "snap fire"
    - You can only killed as much models in target unit as you can actually see (and within max range).
    - Casualties are now removed from closest to furthest.
    - Wound Allocation is completely changed.
    - When shooting at unit partially in cover, player can choose to "Focus Fire" to kill only models in the open (or in a less covered position).
    - You can now throw (most) grenades in the Shooting Phase at the range of 8", limited to 1 grenade per unit per Phase.

Assault Phase
    - Charge Distance is now 2D6" adding together.
    - Unit can elect to "Overwatch" if being assaulted. Simply a "Stand and Shoot 40K version" - resolved at BS1, Template does D3 hit instead.
    - Overwatch can be done only once per turn.
    - Unit declaring multiple assaults will suffer from "Disoriented Charge" (not get +1A)
    - Unit assaulting multiple enemy unit is subjected to multiple Overwatch.
    - Unlike Stand & Shoot, Overwatch does NOT cause Morale Check or Pinning.
    - Pile-in reduced to 3" and is done at the model's Initiative Step (ie. before the model could strike)
    - Casualties are removed from the front rank, like the case of Shooting Phase
    - Units can elect to auto-fail Morale Check at the end of Combat if all models in the unit cannot hurt the attacker at all (ie. S3 vs T10).
    - Challenges are in for IC.
    - Close-Combat Weapon now have AP value, ranging from AP- to AP1. Pistols don't grant more bonus than in 5th Edition.
    - Power SWORD and Lightning Claws are "S: as user" AP3, though Power AXE is S+1, AP2, but is subjected to penalties (Initiative Reduced)
    - Fists and Chainfists are Sx2 AP2 and Unwieldy (Intiative reduced to 1), Thunder Hammers has "Concussive" (the exact (or almost) same rules as in 5th Edition)

Vehicles
    - Vehicles are now limited to move at the maximum of 12" in the Movement Phase (though it can move further in the Shooting Phase if desired)
    - Vehicles can opt to move "Flat Out" in the Shooting Phase, adding an extra 6".
    - Vehicles movement and weapons. Defensive and Primary Weapons are gone. You can fire all of your weapons at most of the time. But moving faster will result in less weapon fired at basic BS, the rest will be fired at BS1 (Snap Fire)
    - Fast Skimmer moving Flat Out can be more lethal (fire more weapons than in 5th and moving faster [12" Normal + 18" Flat Out])
    - Skimmer got a cover save called Jink, basically 5+ cover save and improved to 4+ if going Flat Out.
    - Vehicles count as WS0 (auto-hit) if stationary and WS1 (3+ hit) if moved. No idea on how Fast or Skimmer will have bonus, as cover aren't used in Assault.
    - Flyers are now in, with its own rules.
    - Flyers can move very fast and is hard to target (6 only to hit) unless the shooter has Skystrike rules that allow them to shoot flyer at normal BS.
    - When moving fast (called "Zooming") Flyers cannot move less than 18" and cannot disembark any models.

Vehicle and Damage
    - New Vehicle Damage Chart, one to rule them all. 1-2 being Shaken, 3 Stunned, 4 and 5 Weapon Destroyed and Immobilised, and 6 Explodes! You only roll the table if the shot penetrate the Armour. Wrecks occur only from taking certain amount of Glancing Hits.
    - AP 2 weapons add +1 to the chart, while AP1 adds +2.
    - AP"-" is no longer -1 on the table.
    - Open-Topped is +1 as well.
    - No more "Half Strength if the center hole is off", you always use full strength for any blast that hits the vehicle.
    - Hull Points - a new style "wound" for vehicles. Any Glancing Hits removes 1 Hull Point, Penetrate Hit removes 1 Hull Point as well as rolling on the Damage Chart above. If reduced to 0 HP, the vehicle becomes Wreck.
    - Vehicles has 3 or 4 HP, notable 4 HP vehicles are Ghost Ark, Land Raider, and Monolith. Details can be found in the rulebook appendix. (Bloodwing stated that some player propose that the formula for Hull Points is Front + Side(once) + Rear divide by 3. Fractions rounding down - this seems to be true.

Vehicle and Passenger
    - Passenger can only disembark if vehicle move 0-6".
    - Disembarking rules changes, you now place models in base contact with the access point and move up to 6" - this is the furthest distance the unit may move.
    - Embarking is pretty much the same.
    - Unit count as moving if the vehicle moved 0.1-6", and can only "Snap Fire" if the vehicle move 6.01 - 12"
    - Open-topped transport rules are the same (access points and fire points)
    - Exploding Flyer that has "zoomed" will result in a S10 no armour save on its passenger. And some sort of S6 Large Blast at any unit under the point the vehicle goes on flame.

Psychic Power
    - NO PSYCHIC PHASE (or whatever people are assuming they are)
    - Perils of the Warp causes one wound, no saves of any kind allowed.
    - Types of psychic power, witchfire (psychic shooting attack), focused witchfire (has a chance to allow player to choose the target model when removing casualty by rolling low scores on Psychic Test), nova (affects all enemy units within range), maelstrom (affecting both friendly and enemy within range), blessing (augmented friend), and malediction (de-buff enemy).
    - "Deny the Witch" - every models/units have a slight chance to nullify the effect of psychic power (6+). Chances increase if your unit has Psyker.
    - Psychic Hood is reduced to 4+ Deny the Witch if the target of the power is within 6" of the wearer.
    - There are 5 new Disciplines of Psychic Powers in the BRB, each has 7 Powers. Each army can access different Disciplines, some cannot use them at all.
    - Casting Psychic Power remains the same as in 5th.
    - Psychic Powers now have 2 level, calling Warp Charge 1 and 2. Mastery Level 1 can only use Warp Charge 1 power, while Mastery Level 2 allows you to cast 2 "Warp Charge 1" power or 1 "Warp Charge 2". Higher Mastery allows for more.
    - Each Psyker generate Warp Charge equal to his Mastery Level.

Characters
    - Look Out, Sir! is in. Grants character 50% chance to evade the attack if he's within 6" of friendly unit (works in combat too), resolved each successful Look Out Sir on the models within 6" instead.
    - Look Out Sir! is improved to 2+ for Independent Character.
    - Character can issue / accept challenges.
    - One model in your army will be the Warlord (one with highest LD), Warlord can roll on a table (there's 3 table, you can choose 1) to see what benefit he receive. Examples are units within 12" can use his LD, the Character count as Scoring Units, Warlord has FNP if within 3" of Objective.

Tidbits
    - Fortification - a new addition to the FoC, limited to 0-1 this allows player to purchase some kind of terrain for their army. Expensive one are Fortress of Redemption (220 points) and cheap ones are Aegis Defence Lines (50 points)
    - Allies - a new system that allows player to have a detachment made of another army in the list. Allies works like WFB8th Edition with best buddies, normal allies, and untrusted. The detachment is limited to 1HQ and 1 Troop(compulsory) and additional 1 Troop, 1 Elite, 1 Fast Attack, and 1 Heavy Support.

Missions
    - There are 3 Deployment Types, one being the classic Pitched Battle, second one is reversed Pitched Battle (deploying along the short table edges), and third one is a triangular deployment.
    - Selecting deployment zone remains the same, roll-off to see who deploys first and go first.
    - Seize Initiative is still the same.
    - 6 Missions with 2 Level Objectives. Primary Objectives grants more Victory Points, but harder to achieve. Secondary Objective is always 1 VP and has 3 of them. First Blood (for getting the first "kill point", Slay the Warlord (for killing the enemy Warlord - aka. general), and Linebreaker (having your units in enemy deployment zone at the end of the game)
    - Deep Strike Mishap is softened now: 1 - You're Dead, 2-3 Misplaced, and 4-6 Delayed.
    - Feel No Pain dropped to 5+
    - There's still only 1 Level of Instant Death, no Instant Death(x)
    - Fleet allows for re-rolls on Run and possibly Assault distances.
    - "Hammer of Wrath" allows model to make single attack at their base strength before combat on the turn it assault. Jump Infantry and Bike have it.
    - Monstrous Creature can make "Smash" attack, forfeit half of its attack to resolve attack at Sx2 against vehicle.
    - Flying Monstrous Creature can make two mode of movement. One being 24" move, performing D3+1 "Vector Strike" on a single unit within the path and then shoot up to two weapons or run 2D6" in the shooting phase. However, it cannot assault or being assaulted unless it get shot and fall down from the sky first (can't remember how you fire at it, 6 only?) Should it fall from the sky, it will take S9 hit and can now be assaulted as normal.
    - Sniper has rule to allow them to allocate wounds to the model of your choice if you roll a 6 when rolling to hit.
    - Rage is now +2 Attack on assault.
    - Many new generalization of rules...such as Armourbane (roll 2d6 for armour penetration) and Fleshbane (2+ to wound)....this also expands to weapons as well (unwieldy, concussive, etc.)

hellboy

Mensagem por hellboy em Dom Jun 24, 2012 7:57 pm

camisa

Mensagem por camisa em Dom Jun 24, 2012 10:16 pm

BRUTAL... adorei... até as regras para veiculos....

Tiranids will rock...lol ironico...

hellboy

Mensagem por hellboy em Seg Jun 25, 2012 8:02 am

camisa escreveu:BRUTAL... adorei...

a tua preferida vai ser esta Very Happy

- No more "Half Strength if the center hole is off", you always use full strength for any blast that hits the vehicle.

IG rulles Sad

oDESGOSTO

Mensagem por oDESGOSTO em Seg Jun 25, 2012 8:51 am

Páscoa, grão mestre da maçonaria dos dados do Porto... que tens a dizer acerca desta última vaga que resume em parte aquilo que será a nova edição de 40K?

hellboy

Mensagem por hellboy em Seg Jun 25, 2012 9:42 am

ainda é muito cedo para debates... falta muita confirmação e falta os Faq´s, esse sim vao ditar o novo sistema.

mas para já estou a gostar. Tem coisas que a muito debato que deviam ser mudadas e FINALMENTE fez-se luz naquelas cabecitas da GW e viram o quao estupido estavam certas regras...

para ja o que nao gosto:

- Change to Pre-Measure like WHFB 8th Edition

WTF? this is 40k bro .... é que nao havia necessidade ... vai tirar muita alma ao jogo em si...

- Charge Distance is now 2D6" adding together.

What??? manda-me com esta MERD$%$### pros TomaT#$#$ quer dizer nunca gostei das regras de ser Slow and pi que assaltavas o que obtinhas no D6 mais alto e agora somas os 2 D6 quer dizer que podemos assaltar a 2" ou a 12" ui...... que confusao...

mas tudo o resto esta bastante agradavel e ainda falta muita coisa nesse textos, pois parece que ja esta confirmado que assault units vao ter 3D6 de movimento de assalto e +2 em carga ataques e nao o +1.

por isso acho que isto até esta a ficar interessante ...

só há uma coisa que nao me acredito... Power weapons de ID serem ap3 .... hum... aqui há gato... miau.. senao como matavas termis e monstruous creatures só com aps 2 e 1s de shoting? nao me acredito...

por isso ainda falta mmmuuuiiiitttaaa coisa, mas para já estou a gostar. Very Happy

oDESGOSTO

Mensagem por oDESGOSTO em Seg Jun 25, 2012 10:13 am

Jump Infantry assaltam 3D6 e descartas o mais baixo, de acordo com alguns rumores. Em relação aos ataques de carga não há ainda confirmação porque já se escreveram muitas coisas diferentes.

Há alguns detalhes que pessoalmente não gosto:
    -medidas abertas
    -cargas random
    -terreno random (tal como em WH:FB)
    -psychic powers que vão passar a ser "magic"
    -challenges (como em WH:FB)
    -Look Out, Sir (como em WH:FB)

Do resto, gosto QB. Finalmente vai-se acabar o non-sense de se ter uma Squad com a HvWp de fora e disparares para lá e não matares essa HvWp, entre outras.

Uma cena que noto e ontem comentei via Skype com o peeps do meu grupo é que estas regras estão a penalizar o Close Combat. Para além das cargas random que te podem por numa posição de apuros tem-se também o "stand & shoot" ou "overwatch" ou "snap shot" (como lhe queiram chamar) para além da regra de casualties que remove os ranks da frente, e que ainda não se sabe se por esse facto se pode ou não bater de volta...

Agora, adicionar isto ao True LOS e às regras dos Hull Points estou a ver jogos a decidirem-se ao 1o e 2o turno... Sad

hellboy

Mensagem por hellboy em Seg Jun 25, 2012 10:41 am

sim realmente esta edição esta-me a parecer se muito virada para o shoting power, mas.... é como digo ainda nao sei tudo ainda falta muita coisa.

Para já rectificaram muita coisa que eu achava mal, o que me agrada em especial

- Rapid Fire weapons can now fire at target 24" away irregardless of moving or not. (or choose to fire twice at target 12" away)

- You can only killed as much models in target unit as you can actually see (and within max range).

- Passenger can only disembark if vehicle move 0-6".

- Disembarking rules changes, you now place models in base contact with the access point and move up to 6" - this is the furthest distance the unit may move.

- Embarking is pretty much the same.

- "Deny the Witch" - every models/units have a slight chance to nullify the effect of psychic power (6+). Chances increase if your unit has Psyker.

- Feel No Pain dropped to 5+

entre outros Very Happy

é como digo há coisas bastante interessantes, mas quero ver o resto completo para puder comentar melhor

Ebizo

Mensagem por Ebizo em Seg Jun 25, 2012 11:13 am

Eu não quero comentar até saírem os livros em si. É melhor. Very Happy

camisa

Mensagem por camisa em Seg Jun 25, 2012 8:15 pm

smal cockies, big cockies .... im the monster of the cockies... hehehehe

as randon charges é para mim a maior bosta até agora, os poderes psikicos vamos aguardar para ver como fica.

veiculos apesar da nova tabela e afins vai dar no mesmo. HP é interessante.
    Flyers.... vouuuch... acho que vai desaparecer muita coisa de cena... (valks e vendetas por ex.) por causa das limitações dos movimentos...angulos de 90 graus... MEH

termis vão rular, só armas de AP2 é que vão matar destes meninos, já vai compensar levar shoting termis, os storm shields serão mais escaços, afinal PW já não retiram o Save de 2+, eu gosto disto.

andar e disparar bolters ou wathever acho bom... HWepons andar e disparar tambem gostei, mesmo com a penalização de disparar apenas num 6.

veiculos a andar e dispoarar tudo mesmo com penalização... gosto...

apenas um comentário... os meus dreds de ultramar vão ser tão lindos de jogar... então IG novamente com aliados... que delicia... foi a unica coisa que me desagradou nesta edição...vendi os meu stermis de GK e agora quero de volta... BUUUAAAAAA

hellboy

Mensagem por hellboy em Ter Jun 26, 2012 1:25 pm

mais novas:

allies:

there is 4 classifications.

battle brothers - these allies are truly freinds and benefit from each othersuniversal special rules, psychic powers, and everything, they act as one force.

allies of convenience - these allies will fight together if they have a common foe, they do not get to benefit from each others USR or powers, and in effect act as independant armies on the table.

desperate allies - these allies only fight in dire straights and gain no benefit from each other. you must roll a d6 if the roll is failed your allies do nothing for the tunr as they are whatching you for betrayal.

not before the apocolypse - these armies listed here can never be allies.

allies is very random, tyranids have NO allies at all. everyone else can almost all ally in some form or another.

WOUND ALLOCATION

wound allocation is done closest to furthest. so you take 6 wounds on a tactical squad with a librarian attached.

the 6 models closest to the enemy unit that is shooting take 6 wounds than you roll for saves.

in CC its just closest to closest are hitting each other. so positioning is key.

any models equal distance away from the enemy are randomly rolled for to see who is hit

MIXED ARMOUR TYPES

as above, each model is wounded and you take saves based on what was hit. so 3 wolfgaurd terms and 2 normal wolfgaurd get 6 hits, working from the front each model takes a wound, then you go back to the front and the closest model to the enemy takes the last wound, you then roll your saves for each armour type.

Última edição por hellboy em Ter Jun 26, 2012 1:38 pm, editado 1 vez(es)

hellboy

Mensagem por hellboy em Ter Jun 26, 2012 1:28 pm

FORCE WEAPONS?
    force weapons are as follows

grey knights force weapons are AP3 like power weapons

force staff - 2+ strength AP4
    force axe - 1+ strenght, AP1, INITATIVE 1.
    force sword - ap 3 normal initative.

grey knight and units or models with special force weapons do NOT follow this chart and use there codex versions.

to show what a force weapon type your using, you just look at the model and whatever it is modelled with is what you get, no points differential.

hellboy

Mensagem por hellboy em Ter Jun 26, 2012 1:28 pm

STORMRAVEN AND OTHER FLYERS

flyers eg stormraven/talon, ork bomber, valkyrie, all those flyer based units will now be classed as flyers

flyers have 2 hull points
    they always have a 5+ cover save and MUST move a minimum of 18 inches per turn. they have a rule that allows them to move 18 and shoot up to 4 weapons per turn. the can also move 24'' which counts as cruising speed.
    if they move under 18 inches in a turn they count as wrecked
    any unit shooting at flyer require 6's to hit unless you have the skyhammer rule which allows you to hit them with your normal ballistic skill.

NO the stormraven has not been added to vanilla marines

hellboy

Mensagem por hellboy em Ter Jun 26, 2012 1:29 pm

Blessing of the omnissiah

sorry but you will have to wait for your FAQ's for the codex. i have found no info on this.

ALLIES PART 2

so you get your ally FOC

1 hq 2 troops 1 elites 1 heavy 1 fast

there is no other restrictions besides who you can and cant ally with. YOU MUST TAKE 1 HQ AND 1 TROOPS AS A MINIMUM REQUIREMENT FOR THE ALLY CHART TO UNLOCK THE FAST, ELITE AND HEAVY SLOT

grey knights and there allies

Grey knight have NO Battle brother allies:

battlebrother allies:

N/A

allies of convienience:
    space marines
    blood angels
    SoB
    dark angels
    imperial guard
    space wolves

pretty much any of the goody goods

mistrusted allies:
    orks
    necrons
    tau
    eldar

not before the apocolypse:
    nids
    chaos marines
    deamons
    dark eldar

hellboy

Mensagem por hellboy em Ter Jun 26, 2012 1:29 pm

ASSAULT AFTER DEEPSTRIKING?

No you may not

MONSTROUS CREATURES

no more 2d6 armour pen
    can do a fly over attack same as a necron lord in catacomb comand barge.
    may halve there attacks to double there strength in the assault phase
    can stomp to hit everyone around them
    if they have wings, can fly in movement phase and do a sort of super stomp

hellboy

Mensagem por hellboy em Ter Jun 26, 2012 1:31 pm

Originally Posted by Racalniog
    Which allies are for Necrons available?

All but Daemons, DE, and CWE.

no BB level co-op.

hellboy

Mensagem por hellboy em Ter Jun 26, 2012 1:37 pm

PREFFERED ENEMY: reroll all ones to hit in close combat and shooting.

JET PACKS: jet packs now offer the USR relentless (same as 5th) and also allow you to move 2d6 in the assault phase instead of assaulting.

Yuce

Mensagem por Yuce em Ter Jun 26, 2012 1:43 pm

Pessoal, algume já tem o PDF de 6th edition ? :p

hellboy

Mensagem por hellboy em Ter Jun 26, 2012 2:14 pm

ainda nao mestre ..... ainda é cedo Very Happy

hellboy

Mensagem por hellboy em Ter Jun 26, 2012 3:07 pm

Grenades: 1 model per unit can throw a grenade instead of shooting normally. All are Blast except Krak and Haywire. Frag S3 AP -, Plasma S4 AP4, Krak S6 AP4. Haywire works the same, but grenades are thrown instead (ouch!).

• Fearless: Auto pass Leadership. No longer takes additional wounds for losing combat!

• Allies: Battle Brothers can join each others units with Independent Characters and cast psychic powers on each other as if they were friendly. Allies of Convenience can't do any of that (basically act as 2 separate armies). Desperate Allies have to roll at the beginning of each turn if they are with 6". If they roll a 1 they can't do anything. A list of allies is on Games Workshop's website here. Apparently, the matrix that was floating around that was in the Double's Tournament is exactly what's in 6th Edition.

• Feel No Pain: 5+ against everything except for instant death.

• Instant Death: Unchanged.

• Close Combat Weapon AP Values: Power Sword [AP3], Power Axe [AP2, +2 Strength, Strike at Initiative 1], Power Maul [AP4, +2 Strength]. Crozius Arcanum is a Power Maul.

• Hull Points: Basically wounds for tanks. Glance removes 1 Hull Point. Penetrating hit removes 1 Hull Point and rolls on the Vehicle Damage Chart. If a vehicle is reduced to 0 Hull Points it's wrecked like in 5th Edition.

• Vehicle Damage Chart:
    1-2 Shaken
    3 Stunned
    4 Weapon Destroyed
    5 Immobilized
    6 Explodes!
    Modifiers are AP1 +2, AP2 +1, Open Topped +1.

• Direct Hits: Snipers and Characters that roll a 6 to hit can choose what model is wounded.

• Assault: 2D6". Jump Packs reroll the 2D6".

• Assaulting Through Cover: 2D6" drop the highest. Models are Initiative 1. Assault Grenades still work through cover like in 5th. (Hope this is wrong. Makes cover incredibly valuable.)

• Fleet: Can reroll Assault and Run rolls.

• Pre-measuring: Is in.

• Warlord: Model with the highest Leadership in the army gets to roll once on 1 of 3 ability charts. Ability charts are Command, Personal, Strategic.
    Command Abilities:

1. Friendly units in 12" get to use your Leadership.
    2. Enemy units in 12" use the lowest Leadership in their squad.
    3. All friendly units in 12" get Move Through Cover.
    4. All friendly units in 12" may reroll Run rolls.
    5. All friendly units in 12" reroll 1s to hit when shooting at an enemy within 3" of an objective.

6. All friendly units in 12" add 1 to assault distance.
    Personal Abilities:
    1. Warlord and his unit get Counter Attack if in own their deployment zone.
    2. Warlord and his unit get Furious Charge if in enemy deployment zone.
    3. Warlord and any unit he joins in deployment get Outflank.
    4. Get 1 Victory Point for each character killed by you warlord.
    5. Your warlord and his unit get Feel No Pain if within 3" of an objective.
    6. Your warlord is a scoring unit.

Strategic Abilities:
    1. All your units get Move Though Cover and Stealth in ruins.
    2. You amy have Night Fighting on the first turn.
    3. Your outflanking units gain Acute Senses.
    4. While the Warlord is alive you may reroll reserve rolls.
    5. While the Warlord is alive your opponent gets -1 on reserve rolls.
    6. After both sides have deployed but before scouts you may redeploy 1 unit 3D6", or 3 units D6". May not leave deployment zone.

• Overwatch: Can shoot at incoming chargers at BS1. Template weapons inflict D3 hits. Hits are resolved at the Strength and AP or the weapon. Blast weapons cannot be used during Overwatch.

• Jink: All Skimmers have a 5+ cover save if they moved in the previous turn.

• Vehicles Firing: Same as it was previously, except any weapons you can't shoot normally you can "snap fire" at BS1.

• Template Weapons: Mechanics for shooting same as 5th Edition (i.e. Hit or Scatter 2d6" minus the firer's BS). Any part of A template touching a vehicle resolves hit at full Strength.

• Rage: +2 Attacks. Having to move toward the closest unit is gone. Death Company now get +3 Attacks when Assaulting!

• Bikes: Turboboost in the Shooting phase 12". Jet Bikes 24". Eldar Jet Bikes 36".

• Preferred Enemy: Reroll all to hit and to wound rolls of 1. Works for shooting and close combat.

• Cover: For almost everything including shooting through troops and vehicles 5+. Ruins are 4+.

• Wound Allocation: Closest to furthest. Wargear makes no difference. Characters transfer the wound to the squad. So you do lead from the front!

• Jump Infantry: Gain an auto hit per model at Initiative 10, Strength of the model, AP –. Called Hammer of Wrath.

• Chaos Daemons: Cause Fear! Take Leadership test or strike at WS1.

• Disembark: Can only disembark from a vehicle if it moved 6" or less. Disembark is always 6" (no more 2" disembark move).

• Firing from Vehicles: Can always fire out of a vehicle provided it did not move flat out. If a vehicle moves over 6", unit inside snap fires at BS1.

• Monstrous Creatures: No more 2d6 Armor Penetration. Replaced with Smash Attack which is half Attacks at double Strength.

• Beasts: Move 12", Assault 2d6" and reroll.

• Pile In: Done in order of Initiative.

• Witchblades: Wound on 2+, vs. vehicles Strength 3 + 2d6 for Armor Penetration.

• Fast Vehicles: 6" Fire All, 12" Fire 2 at BS and the rest at BS1, 18" Can't fire.

• Night Fighting: Can't shoot over 36". Over 24" +2 Cover Save. Over 12" Stealth.

• Furious Charge: +1 Strength. Bye bye +1 Initiative.

• 40K Authors: Jeremy Vetock, Adam Troke, Matt Ward -mother faycker

I'm personally extremely satisfied with how rules are working out so far. People are all crying about GK allies, but just keep in mind how ridiculously expensive GK are... I honestly don't think they're going to make a huge showing in most armies, especially since they have no "battle brother" allies. Destroyers just became usable again... s6 ap3 assault 2 with rerolls to hit? Yes please.

Let me clarify - "Disembark is always 6"." refers to the ENTIRE move, not the disembark move. So, you get 6" total, not 8" as previous. I'm absolutely in love with the new night fight rules... My Hammer of the Legion list (posted here) is going to REALLY come to the fore... Planning on taking it to the next big tourney around here, even if I have to pare it down a bit.

One more thing that's been confirmed that isn't in here but I feel is important to share is that you may ONLY kill models you can SEE when shooting. This bothered the hell out of me in 5th, and never made sense. Your entire 1,000,000,000 man guard blob shooting at my necrons in dense cover? Hope you like killing 2/10 before Reanimation Protocols.

Kopos

Mensagem por Kopos em Qui Jun 28, 2012 12:46 pm

Não era agora que saía a caixa base?

camisa

Mensagem por camisa em Qui Jun 28, 2012 12:56 pm

mais á frente... geralmente 15 a 30 dias depois.

Ebizo

Mensagem por Ebizo em Qui Jun 28, 2012 6:59 pm

Yah, geralmente uma semana depois costuma sair uma caixa. Very Happy

hellboy

Mensagem por hellboy em Qui Jun 28, 2012 7:37 pm

desta vez na me acredito pois nao estou a ver a sair ja modelos novos de DA e de CHAOS Very Happy

a ver vamos Smile

camisa

Mensagem por camisa em Sex Jun 29, 2012 12:37 am

acredita que vão sair coisas novas

babalu

Mensagem por babalu em Sex Jun 29, 2012 10:32 pm

Ja tenho a 6e muhahaha

hellboy

Mensagem por hellboy em Sex Jun 29, 2012 10:43 pm

babalu escreveu:Ja tenho a 6e muhahaha

??? WTF?? como? tens de me arranjar isso Very Happy

babalu

Mensagem por babalu em Sex Jun 29, 2012 10:57 pm

hellboy escreveu:
    babalu escreveu:Ja tenho a 6e muhahaha

??? WTF?? como? tens de me arranjar isso Very Happy

Fds tinha que ser tu pra estar acordado a ver o forum a esta hora, va vou recompensar essa dedicação

sendspace.com 4wrq4w
    No fluff, no appendix.
    or
    rapidshare.com/#!download|8p11|1681494532|6ephoto.PDF|215706|0|0

Algumas paginas teem fotos de merda e le-se mal mas ei melhor que nada

PS: Bloodthrister ao 2º turno assalta a mesa toda - 1º turno move 24 + 2d6 so acertas lhe em 6 n pode ser assaltado - 2º turno move 12 assalta 2d6 lol

camisa

Mensagem por camisa em Sex Jun 29, 2012 11:10 pm

muuuaahahahahahah tambem tenho... lol

e agora tambe toda a gente pode ter

Destrado

Mensagem por Destrado em Sab Jun 30, 2012 11:15 am

Já sairam as FAQs

http://www.games-workshop.com/gws/content/article.jsp?categoryId=600005&pIndex=1&aId=3400019&multiPageMode=true&start=2

Parece que os Ork Tanbustas já valem a pena!

De resto, pelo que dizem, acho que os Dark Eldar levaram um pinhanho nos quilhos... E os Necrons são os Reis da velocidade no campo de batalha!

Convidad
    Convidado

mataram o jogo

Mensagem por Convidad em Dom Jul 01, 2012 10:51 am

Para mim a pior cena do rule book é a treta dos Hull Points. Com isso mataram o jogo.

Já viram como funciona ao certo ? O povo andava nos rumores a dizer que os landraider iam ser ainda mais duros por terem 4 HP, e na verdade vão ser é mais frágeis.

Como é que um veiculo perde Hull Points ??? Ora bem perde em 2 casos: Se levar com um glancing hit perde automáticamente 1 HP, se levar com um penetra perde 1HP e rola-se pra tabela.
    E os modificadores da tabela tambem o tornam mais frágil +1 na tabela se a arma for AP2, +2 na tabela se for AP1, +1 na tabela se for opentoped.

10 necrons warriors com rapid fire (acertar em 3+, glancing em cada 6 no to wound) só tem de sacar 4 glancing hits pra comer um landraider ??? WTF 1.
    10 Darkeldar Wyches com haywire granades (acertar em 3+, glancing em cada roll de 2 a 5 no to wound) só tem de sacar 4 glancing hits pra comer um landraider ??? WTF 2.

E ainda á cenas piores no novo rule book. Mas já vi o esquema da GW.
    Os armys nesta edição vão ter de largar os tanques e comprar terreno (lol pois e eu não tenho mauzinhas para o fazer eu proprio) comprar voadores e mais troops e elites.
    Ou seja por coincidencia as cenas novas da GW e as cenas que são vendidas em menor quantidade agora são porreiras.

E a cena dos aliados é outro esquema a ver se o povo começa a fazer outros armys.

Vão ter sorte vão. Termino o desabafo com o seguinte.

People How About Some House Rules ?

Conteúdo patrocinado

Mensagem por Conteúdo patrocinado

Data/hora atual: Dom Fev 26, 2017 9:16 pm