DADOSVICIADOS


    Codex Adeptus Mechanicus

    Compartilhe
    avatar
    Draco

    Mensagens : 954
    Data de inscrição : 27/06/2012
    Idade : 24
    Localização : Póvoa de Varzim

    Codex Adeptus Mechanicus

    Mensagem por Draco em Seg Mar 23, 2015 3:40 pm









    Quanto a voces nao sei mas tou a ficar super entusiasmado com estes novos lançamentos Very Happy


    _________________
    avatar
    Draco

    Mensagens : 954
    Data de inscrição : 27/06/2012
    Idade : 24
    Localização : Póvoa de Varzim

    Re: Codex Adeptus Mechanicus

    Mensagem por Draco em Seg Mar 23, 2015 11:31 pm









    As novidades nao param de chegar!


    Última edição por Draco em Sab Mar 28, 2015 1:23 am, editado 3 vez(es)


    _________________
    avatar
    Draco

    Mensagens : 954
    Data de inscrição : 27/06/2012
    Idade : 24
    Localização : Póvoa de Varzim

    Re: Codex Adeptus Mechanicus

    Mensagem por Draco em Ter Mar 24, 2015 2:09 pm



    Última edição por Draco em Sab Mar 28, 2015 1:20 am, editado 1 vez(es)


    _________________
    avatar
    Flash691

    Mensagens : 154
    Data de inscrição : 04/05/2012
    Idade : 34
    Localização : Gaia

    Re: Codex Adeptus Mechanicus

    Mensagem por Flash691 em Ter Mar 24, 2015 2:23 pm

    ok interessante, e responde á questão de para onde foram os skaven! (yup todos sabemos q eles é q usam jezzails, e isto dá um novo sentido á velha série de animação os ratos motoqueiros de marte) geek lol!
    avatar
    Draco

    Mensagens : 954
    Data de inscrição : 27/06/2012
    Idade : 24
    Localização : Póvoa de Varzim

    Re: Codex Adeptus Mechanicus

    Mensagem por Draco em Ter Mar 24, 2015 2:49 pm

    parece que já tou a olhar pro meu segundo exercito Cool ainda tenho rins pra vender, tavam salvaguardados pra uma ocasiao deste genero


    _________________
    avatar
    Draco

    Mensagens : 954
    Data de inscrição : 27/06/2012
    Idade : 24
    Localização : Póvoa de Varzim

    Re: Codex Adeptus Mechanicus

    Mensagem por Draco em Qui Mar 26, 2015 11:33 am







    _________________
    avatar
    hellboy

    Mensagens : 2414
    Data de inscrição : 17/04/2012
    Idade : 38

    Re: Codex Adeptus Mechanicus

    Mensagem por hellboy em Qui Mar 26, 2015 3:26 pm

    oh yeah... estao uma verdadeira MASTER PIECE em termos artisticos Very Happy

    mi gusta Very Happy


    _________________
    Through the destruction of our enemies do we earn our salvation!
    avatar
    camisa

    Mensagens : 1133
    Data de inscrição : 17/04/2012

    Re: Codex Adeptus Mechanicus

    Mensagem por camisa em Qui Mar 26, 2015 7:48 pm

    tem coisas giras mas não faz o meu genero
    avatar
    Draco

    Mensagens : 954
    Data de inscrição : 27/06/2012
    Idade : 24
    Localização : Póvoa de Varzim

    Re: Codex Adeptus Mechanicus

    Mensagem por Draco em Ter Mar 31, 2015 5:34 pm













    quem viu os primeiros Power Rangers vai se lembrar logo do robot deles o Alpha 5 por causa das cabeças Very Happy

    GO GO PAWA RAAANGERS!!!! cheers


    _________________
    avatar
    camisa

    Mensagens : 1133
    Data de inscrição : 17/04/2012

    Re: Codex Adeptus Mechanicus

    Mensagem por camisa em Qua Abr 01, 2015 12:04 pm

    agora começo a gostar.... porra...
    avatar
    Draco

    Mensagens : 954
    Data de inscrição : 27/06/2012
    Idade : 24
    Localização : Póvoa de Varzim

    Re: Codex Adeptus Mechanicus

    Mensagem por Draco em Sex Abr 03, 2015 12:49 pm



    Skitarii Maniple Force Org:

    The classic Skitarii FOC is a detachment which gives Scout and Crusader to all units (but cannot outflank). Warlord gets prefered enemy. WL Traits

    nothing special:

    shrouded
    eternal warrior
    makes a weapon master-crafted (but no relic)
    12″ reroll pinning, moral, fear
    overwatch with BS4
    reroll failed fnp + x

    Relics:

    reroll mysterious objectives
    zealot USR
    at I1 every unit in base contact makes a T test or suffers D6 wounds without armor saves.
    Phase Taser, unsaved wound causes I test or ID
    Pistol with minor effects
    Skull of Elder…Effect xx

    Weapons (some)

    Icarus Array (Dunecrawler only): Deadalus missile launcher: heavy 1, 7/2 48″ skyfire + gatling rocket launcher: heavy 5, 6/4 48″ skyfire, ignores cover + twin icarus autocannon: heavy 2, 7/4 48″ skyfire, interceptor, twin-linked.
    Eradication Beamer (Dunecrawler only, Basic weapon): 0″- 9″: 10/1, 9″ – 18″: 8/3 blast, 18″ – 36″: 6/5 large blast
    Neutron Laser: 48″ 10/1 blast, concussive

    Doctrines:

    There are 6 Doctrines. At the beginning of each movement phase you may use one of them (one use)

    +1 BS
    +1 WS
    +2 BS / -1 WS
    +2 WS / -1 BS
    +3 BS / -2 WS
    +3 WS / -2 BS



    Onager Dunecrawler

    WS3 BS4 S5 I2 A1 HP3 Vehicle (Walker)

    FA12 SA12 RA11
    Comes with interesting Equipment options, for example the Icarus Array for 45 points instead of the Eradication Beamer oder Neutron Laser. The walkers have shilds (6++) which do add up for every walker shield in 4″ (max. 4++)


    _________________
    avatar
    Draco

    Mensagens : 954
    Data de inscrição : 27/06/2012
    Idade : 24
    Localização : Póvoa de Varzim

    Re: Codex Adeptus Mechanicus

    Mensagem por Draco em Sab Abr 04, 2015 8:21 pm






    _________________
    avatar
    hellboy

    Mensagens : 2414
    Data de inscrição : 17/04/2012
    Idade : 38

    Re: Codex Adeptus Mechanicus

    Mensagem por hellboy em Ter Abr 07, 2015 7:52 am

    bem... a GW tem subido na qualidade dos ultimos modelos lançados. Novas formas, novas posições e acima de tudo novas expressoes faciais, assim como modelos frescos ainda nao vistos nem previsto (tipo FW). Por isso estou a gostar bastante

    os novos harlis
    os novos daemons
    e agora estes ....

    sim senhor... mi gusta Very Happy


    _________________
    Through the destruction of our enemies do we earn our salvation!
    avatar
    Draco

    Mensagens : 954
    Data de inscrição : 27/06/2012
    Idade : 24
    Localização : Póvoa de Varzim

    Re: Codex Adeptus Mechanicus

    Mensagem por Draco em Qua Abr 08, 2015 10:54 am



    _________________
    avatar
    Draco

    Mensagens : 954
    Data de inscrição : 27/06/2012
    Idade : 24
    Localização : Póvoa de Varzim

    Re: Codex Adeptus Mechanicus

    Mensagem por Draco em Qui Abr 30, 2015 1:35 am





    _________________
    avatar
    Draco

    Mensagens : 954
    Data de inscrição : 27/06/2012
    Idade : 24
    Localização : Póvoa de Varzim

    Re: Codex Adeptus Mechanicus

    Mensagem por Draco em Qui Abr 30, 2015 9:36 pm











    Sao tao feios!!!! BAYMAX!!! parecem robots dos filmes dos anos 60s, ainda por cima os stats deles nao sao nada de especial pros pontos que custam, só mesmo o facto de serem T7 i terem 3W cada, mas 290pts por 2 i 1 priest meh ok retiro o que disse um bocado, por + uns trocos eles passam a disparar 6 tiros de S6 AP1 AP3 a 36" cada um i pelos rumores eles tem uns protocolos que os permite disparar 2x no mesmo turno


    Última edição por Draco em Ter Maio 12, 2015 7:30 pm, editado 1 vez(es)


    _________________
    avatar
    Draco

    Mensagens : 954
    Data de inscrição : 27/06/2012
    Idade : 24
    Localização : Póvoa de Varzim

    Re: Codex Adeptus Mechanicus

    Mensagem por Draco em Sex Maio 08, 2015 6:20 pm



    proximo dex Very Happy


    _________________
    avatar
    Draco

    Mensagens : 954
    Data de inscrição : 27/06/2012
    Idade : 24
    Localização : Póvoa de Varzim

    Re: Codex Adeptus Mechanicus

    Mensagem por Draco em Dom Maio 10, 2015 12:10 pm

    Formations do Cult Mechanicus:

    Cohort Cybernetica – all models in the formation are fielded as a single unit and robots can fire at different targets
    1 Tech-Priest Dominus-gets the rules for the Cybernetica Datasmith
    2 Kastelan Robot Maniples

    Elimination Maniple – gain +1 BS and ignore cover
    2-3 units of Kataphron Destroyers
    1-3 Kastelan Robot Maniples

    Numinous Conclave – must have equal numbers of each type of unit gain crusader and re-roll wounds
    2-3 Fulgurite Electro-Priests
    2-3 Corpuscarii Electro-Priests

    Holy Requisitioner – Deep Strike with no error
    1 Tech-Priest Dominus
    2-3 units of Kataphron Breachers


    A Elimination Maniple vai ser nasty contra muita gente Twisted Evil


    _________________
    avatar
    hellboy

    Mensagens : 2414
    Data de inscrição : 17/04/2012
    Idade : 38

    Re: Codex Adeptus Mechanicus

    Mensagem por hellboy em Dom Maio 10, 2015 10:09 pm

    irraa que feios Sad


    _________________
    Through the destruction of our enemies do we earn our salvation!
    avatar
    Draco

    Mensagens : 954
    Data de inscrição : 27/06/2012
    Idade : 24
    Localização : Póvoa de Varzim

    Re: Codex Adeptus Mechanicus

    Mensagem por Draco em Ter Maio 12, 2015 4:35 pm









    _________________
    avatar
    hellboy

    Mensagens : 2414
    Data de inscrição : 17/04/2012
    Idade : 38

    Re: Codex Adeptus Mechanicus

    Mensagem por hellboy em Ter Maio 12, 2015 5:00 pm

    menos mal Wink esse nao esta feio Wink


    _________________
    Through the destruction of our enemies do we earn our salvation!
    avatar
    Draco

    Mensagens : 954
    Data de inscrição : 27/06/2012
    Idade : 24
    Localização : Póvoa de Varzim

    Re: Codex Adeptus Mechanicus

    Mensagem por Draco em Qua Maio 20, 2015 1:40 am



    Ok, isto agora está a ficar mesmo sem controlo...

    Nesta Formation todos os modelos ganham "Canticles of the Omnissiah", o Tech Priest se for o warlord pode fazer re-roll no warlord trait i os upgrades de TODAS as unidades (inclusive relics) ficam À BORLA!!!

    P.s. i perdem a regra Gets Hot


    _________________
    avatar
    ADN

    Mensagens : 270
    Data de inscrição : 23/05/2013
    Localização : Póvoa de Varzim

    Re: Codex Adeptus Mechanicus

    Mensagem por ADN em Qua Maio 20, 2015 5:33 pm

    Mas que abuso...


    _________________
    A arte da guerra tem como base o engano
    avatar
    Draco

    Mensagens : 954
    Data de inscrição : 27/06/2012
    Idade : 24
    Localização : Póvoa de Varzim

    Re: Codex Adeptus Mechanicus

    Mensagem por Draco em Qua Maio 20, 2015 7:37 pm

    Cult Mechanicus Weapons & Wargear (translated from yesterday’s French info)

    Mechadendrite Harness
    The wearer can shoot with all shooting weapons in the Shooting Phase. In addition, the wearer is equipped with a data-pick

    Data-pick
    Range -, S user, AP-, Melee, Data-pick, Disruption

    Data-pick: When a model equipped with a weapon with this special rule attacks in hand-to-hand, it gains an extra attack with this weapon at initiative step 10. This does not give an extra Pile In move.

    Augurskull
    At the beginning of each of your turns, the bearer can identify 1 Mysterious Objective anywhere on the battlefield

    Electroclastic Baton
    Range -, S+2, AP4, Melee, two-handed, Shock, Electroclast

    Electroclast: A roll of 6 to wound gives the Instant Death rule

    Electrostatic Gauntlets
    Range 12” S4 AR- Assault 2, twin-linked
    Range -, S+1, AP-, Melee

    Eradication Beamer
    Eradication shots have different profiles depending on the distance to the target. If the profile to use is not clear, the controlling player gets to choose:
    Range 0-12”, S8, AP1, Heavy 1
    Range 12-24”, S6, AP3, heavy 1, Blast

    Macropistol
    Range 12”, S4, AP6, Burst Pistol

    Burst Pistol: When shooting with a weapon with this rule, throw 5 dice, but it is treated as a pistol in all other respects

    Phosphor Serpenta
    Range 18”, S5, AP4, Assault 1, Luminagen

    Luminagen: -1 Cover for target and enemies may reroll charge distance.

    Volkite Charger ~Editor: HEY, look what made it over from the Forgeworld Heresy books – VOLKITES!!!
    Range 24″, S6, AP5, Heavy 3, Deflagrate

    Deflagrate: After normal attacks from this weapon are resolved, count the number of Wounds removed from the target unit; immediately resolve the same number of automatic hits at S6 AP5. The models of the target unit must still be within range for these additional attacks to happen. The wounds lost because of this special rule do not cause additional attacks.


    _________________
    avatar
    Draco

    Mensagens : 954
    Data de inscrição : 27/06/2012
    Idade : 24
    Localização : Póvoa de Varzim

    Re: Codex Adeptus Mechanicus

    Mensagem por Draco em Qua Maio 20, 2015 8:48 pm









    Nao se assustem com a formação, ja fiz as contas i se o outro detachment for 1a unit de cada tambem como nos skitarii tudo barebones fica por pouco + de 1920pts, logo essa formaçao nunca vai ver a luz do dia se os torneios mantiverem os mesmos pontos de sempre


    _________________
    avatar
    camisa

    Mensagens : 1133
    Data de inscrição : 17/04/2012

    Re: Codex Adeptus Mechanicus

    Mensagem por camisa em Qui Maio 21, 2015 8:14 am

    Podes crer que nao. Aumentar os pontos esta fora de questão
    avatar
    Sutr

    Mensagens : 447
    Data de inscrição : 24/08/2012
    Idade : 38
    Localização : Maia

    Re: Codex Adeptus Mechanicus

    Mensagem por Sutr em Qui Maio 21, 2015 11:39 am

    em torneio tambem acho que nao, ja assim como esta é dificil chegar ao fim de um jogo em torneio quanto mais com mais cenas.

    em friendly games? é o que apetecer e nao digo que nao a uns joguitos maiores (ou menores)


    _________________
    Beer is Food!
    avatar
    hellboy

    Mensagens : 2414
    Data de inscrição : 17/04/2012
    Idade : 38

    Re: Codex Adeptus Mechanicus

    Mensagem por hellboy em Qui Maio 21, 2015 2:24 pm

    há certas formaçoes que existem para jogar Apoc. lembre-se que esse sistema tem muita saida nos inglaterra Wink


    _________________
    Through the destruction of our enemies do we earn our salvation!
    avatar
    Draco

    Mensagens : 954
    Data de inscrição : 27/06/2012
    Idade : 24
    Localização : Póvoa de Varzim

    Re: Codex Adeptus Mechanicus

    Mensagem por Draco em Seg Maio 25, 2015 5:28 pm

    Relics:
    – 2+ Armour save to bearer + all weapons in the unit have the Cognis SR
    – Bearer and unit gain “It will not die” SR
    – Every turn may choose to identify a Mistery objective or observe an enemy vehicle. All rolls to penetrate againts an observed vehicle may be re-rolled, as well as glancing hits.
    – One CC weapon that only Works againts vehicles. Make only one attack, if hit, roll in a table:
    1: Controller of target vehicle may restore one hull point
    2-3: Controller of weapon decides if vehicle loses one hull point or restores one.
    4-5: Same as above but 1D3
    6+: Same as above but 1D6
    – Kastelan protocols have an inmediate effect. Previous protocol may not be chosen anymore.
    – Model gains 1D6 CC attacks S4, AP5, Shred

    Canticles:
    They are declared at the beginning of the turn. 3 possible effects depending on the amount of units in your army. Cannot use the same one twice.

    Units Effect
    1-3 Stubborn
    4-7 Stubborn + reroll Fear, Pinning and Moral
    8+ Fearless

    1-3 In CC, every enemy unit receives a S4 at I10 hit for every Cult model in this combat
    4-7 Same as above, but 2 hits per Cult model
    8+ Same as above but 3 hits

    1-3 Reroll 1 to hit in CC
    4-7 Reroll 1 and 2 to hit in CC
    8+ Reroll to hit in CC

    1-3 Stealth
    4-7 Shrouded
    8+ Both

    1-3 +1S
    4-7 +2S
    8+ +3S

    1-3 Reroll 1 to shot
    4-7 Reroll 1 and 2 to shot
    8+ Reroll to shot

    Formations:

    – Cohort Cybernetica
    1x Dominus
    2 Kastelan Robot Maniples
    Kastelan protocols have an inmediate effect when chosen
    For every Datasmith and Dominus one Robot may fire to a different target.
    Dominus and the 2 maniples are a single unit. Dominus may not abandon the unit.

    – Elimination Maniple
    2-3 unitos of Kataphron Destroyers
    1-3 Kastelan Robot Maniples
    If one Robot inflincts one unsaved wound or a penetrating hit with a weapon with the Luminogen SR, the rest of the formation gains +1BS and ignore cover when firing to that unit.

    – Numinous Maniple
    2-3 units of Fulgurite Electro-Priests
    2-3 units of Corpuscarii Electo-Priests
    If a Corpuscarii unit is at 6″ or less of 1 or more Fulgurite unit, they gain +1 shot when firing. If one unit suffers one or more unsaved wounds, it is considered “electrified” until the end of turn.
    If a Fulgurite units attacks in CC to an “electrified” unit, they reroll to wound

    – Holy Requisitioner
    1 Dominus
    2-3 Kataphron Breachers
    Deep Strike
    They have to stay in Reserve. When deployed, the Dom¡nus does not scatter if deployed at 6″ or less of an objective marker. Breachers do not scatter as long as they arrive at 6″ or less of the Dominus.
    They have the Zealot and Counterattack SR when at 6″ or less from a objective marker.


    _________________
    avatar
    Draco

    Mensagens : 954
    Data de inscrição : 27/06/2012
    Idade : 24
    Localização : Póvoa de Varzim

    Re: Codex Adeptus Mechanicus

    Mensagem por Draco em Qui Jun 18, 2015 7:15 pm



    _________________

    Conteúdo patrocinado

    Re: Codex Adeptus Mechanicus

    Mensagem por Conteúdo patrocinado


      Data/hora atual: Sab Mar 25, 2017 11:34 am